Krise er nødvendig for å se annerledes på oss selv.

 

Krise er nødvendig for å se annerledes på oss selv.

Hvordan ser fremtiden ut for deg?

Hvordan ville det føles om du hver dag bestemmer deg for å føle hvordan det er å våkne slik du ønsker, være den du ønsker og leve slik du ønsker?

Hva sender du ut daglig? Kvantefeltet reagerer på hvem du er, hva du tenker og hva du føler. Tankene er elektrisk ladning og følelsene er magnetisk ladning. Det påvirker ikke bare genene dine og hvert atom i din kropp, det påvirker også kvantefeltet.

Utfordringene vil alltid være der, men kunsten er å møte det vanskelige i livet med en ny sinnsholdning, jeg kaller det en eksamen. Først blir vi bevisst på informasjonen, så kan vi trene på informasjonen og vi kan møte situasjonen – eksamen.

Vi tror at krisen er selve problemet, de livsendringene som vi ikke så for oss komme. Det er nettopp disse livsendringene som får oss til å føle annerledes, de bryter det gamle tankemønsteret vårt. Krisen gjør at vi endelig kan se oss selv på en ny måte. I nevrovitenskapen kalles dette metakognisjon, og er nødvendig for vekst.

Smerten vi kjenner ved usikkerhet og endring er vårt gamle jeg som dør. Livsendringene pusher oss så hardt inn i endringer at store smerter er umulig å unngå når kroppen ikke gir slipp på det gamle trygge. Ingen fødsel uten smerter.

Frontallappen opptar 40 prosent av hjernen, og der ligger vår selvbevissthet. Vi kan observere tankene våre. Det betyr at vi også kan endre tilstanden vår. Når vi oppdager dette, oppdager vi at en tanke ikke nødvendigvis er sann. Ikke tro på alt du tenker. Du er selv bevisstheten som observerer tanken.

Se på følelser som skyld, skam eller uverdighet. De kan bli så kjente for kroppen at vi ikke legger merke til at vi føler det engang. Det føles bare som oss selv. Jeg snakket med en kvinne på 70 år i går som lever i skyld, skam og frykt.

Vi må stille spørsmål til om de følelsene hører til i fremtiden vår. Så lenge vi lever i de følelsene så lever vi i fortiden. Ønsker vi å ha med de følelsene inn i fremtiden?

Kvantemodellen av virkeligheten sier: «Hvordan vi tenker og føler påvirker vårt ytre miljø.»

Vi er trent til å tro at det er våre omgivelser og vårt ytre miljø som skaper følelsene i oss. Derfor oppstår jaget etter å endre det ytre miljøet som igjen alltid krever vekst. Stadig vekst gir store utfordringer på planeten, vi bør derfor skifte til trivsel i stedet for vekst.

1937 2.3 milliarder 2020 7.8 milliarder mennesker 1937 280 ppm 2020 415 ppm (kullstoff i atmosfæren) 1937 66% Vill natur 2020 35%

Om problemene og følelsene kommer i veien for å kunne leve i øyeblikket, så lever vi i fortiden. Det største problemet med å leve i fortiden er at fremtiden vil bli lik. Dette forklares i kvanteloven. Det er smertefullt å leve i fortiden, men det kjennes allikevel trygt. Vi er mer redde for det ukjente, og lærer å leve med det, i trygg smerte og med stress.

Følelser som produseres av stresshormoner er sinne, frustrasjon, fiendtlighet, aggresjon, hat, fordømmelse, frykt, usikkerhet, uverdighet, tristhet, smerte, lidelse, skyld eller depresjon. Vi blir egoistiske pga kjemikaliene. Vi fokuserer på den ytre verden, hva de andre gjør og på tiden.

Stresset gjør at vi tror den ytre verden er mer virkelig enn den indre, fordi vi fokuserer på trusselen utenfra og vi føler det vi fokuserer på. Når vi er i overlevelsesmodus er det ikke tid til å vende blikket innover og skape, vi må overleve.

På hvilke tidspunkt og ved hvilke omstendigheter befinner du deg i overlevelsesmodus? Vi kan aktivere stressreaksjoner ved bare å tenke, det betyr også at tankene våre kan gjøre oss syke.

Observer deg selv. Hvor fort blir du stresset? Og trenger du egentlig å bli stresset? På grunn av stresshormonene, føler vi oss mer som materie og mindre som energi.

Ett atom er 0.000000001 prosent partikkel og resten er energi. Vi består av mer energi enn materie. Når vi er stresset er vi materie som prøver å endre materie. Kvanteloven sier at energi må endre materie.

Bli bevisst på om du er i skapelsesmodus eller overlevelsesmodus (stresset).

Tren på å slappe av, puste og føle en indre ro. Observer, gi slipp på negative tanker som kommer og unngå å spinne videre på dem.

Hvordan vi best mulig kan komme i skapelsesmodus, er noe av tema for kveldens webinar. Velkommen til. «Hvordan gjøre seg ressurssterk selv i en vanskelig tid.» Onsdag 14. april kl 21:00. Klikk link for påmelding: https://kevinfroystadlevsterkt.lpages.co/samlivsbrudd/

Lev Sterkt, og aldri, aldri gi opp.

Kevin
www.kevinfroystad.no


Eldre Nyere


Legg igjen en kommentar

Liquid error: Could not find asset snippets/enzimify.liquid